Jak to się stało, że Higiena Serwis wprowadziła na polski rynek produkty BulkySoft? Dlaczego wybór padł właśnie na tą włoską markę? Serdecznie zachęcamy do lektury wywiadu z Katarzyną Pietrzyk-Bilewicz, właścicielką firmy Higiena Serwis.
Jest Pani właścicielką firmy, która działa już od prawie ćwierćwiecza i jest jedną z wiodących dostawców środków czystości i higieny na całą Polskę. Skąd pomysł na wprowadzenie na rynek nowej, nieznanej w kraju marki produktów?
Od samego początku działalności moja firma Higiena Serwis jest autoryzowanym dystrybutorem światowych i krajowych marek produktów czystościowych i higienicznych, jednak przez te niemal 25 lat rynek stawiał przed nami przeróżne wyzwania, na które zawsze chcieliśmy dać konkretną odpowiedź i rozwiązanie. Rosnąca konkurencja, zmiany w samym systemie i sposobie sprzedaży, kryzysy gospodarcze i wiele różnych innych czynników sprawiały, że niezbędne było wprowadzanie zmian i reagowanie na zmieniające się potrzeby. W okolicach 2014 roku bardzo mocno odczuliśmy konsekwencje walki cenowej pomiędzy dystrybutorami, a dodatkowo na rynku pojawiło się wiele tańszych zamienników popularnych rozwiązań higienicznych, np. wkłady do dozowników. To spowodowało, że pomimo pozyskiwania nowych klientów, traciliśmy dawnych odbiorców, którzy decydowali się na tańsze opcje oferowane przez inne firmy. I to był właśnie ten moment, w którym wiedziałam że wyjście z tej patowej sytuacji jest jedno – wprowadzić na rynek takie produkty, które z jednej strony będą spełniały oczekiwania i potrzeby firm z wszystkich segmentów rynku, będą atrakcyjne cenowo i wyróżnią nas wśród konkurencji. Co równie ważne – będziemy sami mogli określać politykę sprzedaży.
BulkySoft to marka włoskiego producenta – dlaczego właśnie na nią padł wybór?
Szukając odpowiedniej firmy lub marki miałam jasno określone wymagania – wiedziałam, że muszą być to produkty bardzo wysokiej jakości, powstające w pełnym poszanowaniu środowiska, certyfikowane i bezpieczne, pasujące do popularnych w Polsce systemów dozowania (zależało mi na tym, by nasi klienci nie musieli wymieniać dozowników, chcąc korzystać z nowych produktów). Równie ważna była dla mnie również sama estetyka produktów i ich opakowań, ich funkcjonalność i wydajność. Kiedy poznałam markę BulkySoft należącą do Cartiere Carrara wiedziałam, że jest to jedyny właściwy wybór! Byłam pod wrażeniem jakości produktów, bardzo szerokiego portfolio, zaimponowała mi ilość certyfikatów ekologicznych i ogólnie filozofia i zrównoważony rozwój producenta. Nie będę ukrywać, że zawsze zwracam uwagę na to, w jakich warunkach powstają produkty, czy produkowane są z legalnie pozyskanych surowców, z poszanowaniem środowiska naturalnego – Cartiere Carrara jest modelowym przykładem producenta, dla którego szeroko pojęta ekologia i etyka to główne filary działalności.
Wprowadzenie na rynek nowych produktów nie jest proste, wymaga nie tylko wielu analiz i zmian wewnątrz firmy, ale też dużej determinacji. Jak to wyglądało w Higiena Serwis?
Oczywiście, podjęcie ostatecznej decyzji poprzedzało bardzo wiele przemyśleń, analiz, rozważań typu „za i przeciw”, zwłaszcza że ze względu na lojalność wobec ówczesnych dostawców szukałam rozwiązania naprawdę optymalnego. Kiedy jednak moi handlowcy coraz częściej sygnalizowali liczne problemy, zwracali uwagę na fakt iż nie mamy oferty konkurencyjnej cenowo i jakościowo – wiedziałam, że już nie mogę dłużej czekać. Miałam już wystarczająco dużą wiedzę i konkretne dane, które utwierdziły mnie w przekonaniu, że to odpowiedni moment i… słuszna decyzja. W tym okresie w naszej firmie zaszły spore zmiany, zarządzanie działem handlowym przekazałam Agnieszce Gburzyńskiej, która obecnie jest już Dyrektorem ds. Sprzedaży. Oczywiście powierzenie Agnieszce nowych obowiązków i stanowiska było procesem, a decyzję poprzedzały moje obserwacje jej podczas spotkań z klientami, kluczowymi partnerami. Widząc, jak doskonale sobie radzi w relacjach i jak świetnie, naturalnie zjednuje sobie ludzi, znając jej profesjonalizm i perfekcjonizm wiedziałam, że jest to idealna osoba na to stanowisko. Agnieszka to osoba bardzo ambitna, niezwykle zaangażowana w każdy projekt, bardzo komunikatywna i do tego świetnie radząca sobie nie tylko z wyzwaniami, ale też pojawiającymi się po drodze do celu problemami. Mając już na czele działu handlowego tak idealną osobę, mogliśmy zająć się zmianami i procesami związanymi już ściśle z dystrybucją nowych produktów. Przez pierwszy rok oferowaliśmy produkty BulkySoft tylko klientom końcowym – chcieliśmy sprawdzić ich reakcję na nowości, poznać opinie. Nie było dla nas zaskoczeniem, że klienci je polubili, a przede wszystkim docenili wysoką jakość w bardzo korzystnych cenach. Dzięki produktom BulkySoft udało się nam odzyskać tych klientów, którzy jakiś czas wcześniej odeszli z uwagi na niższe ceny u konkurencji. To dla nas był jasny sygnał – tak, marka BulkySoft odniesie sukces na polskim rynku!
Wszystkie produkty BulkySoft możesz zobaczyć TUTAJ>>
Na sprzedaży dla klientów końcowych się nie skończyło. Co było dalej?
Już po roku od wprowadzenia BulkySoft do Polski rozpoczęliśmy budowę sieci dystrybucji, czego efektem była dynamicznie rosnąca liczba firm, które podjęły z nami współpracę. Dla naszych dystrybutorów mamy bardzo atrakcyjne warunki współpracy, dzięki czemu mogą oni skupić się na rozwoju swoich biznesów. Jako partner nie tylko dostarczamy produkty, ale też pomagamy w ich doborze, zapewniamy materiały marketingowe, służymy doradztwem i opieką nad procesem poszerzania portfolio produktowego firm o gamę BulkySoft.
A jakie były największe wyzwania?
Zdecydowanie dotkliwy był okres pandemii, jak dla każdego przedsiębiorstwa. Kolejnym dużym wyzwaniem był drastyczny wzrost cen produktów, wynikający z ogromnych podwyżek cen prądu, gazu i innych surowców, ale całe szczęście, rynek w tej kwestii już się stabilizuje. Pomimo tych trudności udało się nam nadal rozwijać sieć dystrybucji, co z kolei pociągnęło za sobą konieczność wprowadzania kolejnych zmian wewnątrz firmy – efektem było utworzenie nowego stanowiska i powierzenie go kompetentnej osobie. W taki sposób nasz zespół powiększył się o Ilonę Surosz, która została Dyrektorem ds. Sprzedaży i Rozwoju marki BulkySoft. I podobnie jak w przypadku Agnieszki – nie miałam cienia wątpliwości, że jest to idealna osoba na to stanowisko.
Porozmawiajmy teraz o samej marce BulkySoft. Co jest w tych produktach takiego, co sprawiło że spotkały się z tak dobrym odbiorem?
W największym skrócie, produkty BulkySoft można określić trzema słowami: jakość, ekologia, wydajność. Są to trzy kluczowe wartości, odnoszące się do wszystkich grup produktowych tej marki. Niezależnie od tego, czy sięgamy po artykuły Havana (powstające w całości z przetworzonych kartonów) czy produkty Premium z czystej celulozy mamy pewność, że są przyjazne dla środowiska, bardzo wydajne i odpowiedniej jakości. Warto dodać w tym miejscu, że pełna oferta produktów BulkySoft pozwala zaspokoić potrzeby firm i klientów z każdej branży, każdego segmentu rynku. Mamy tu nie tylko różnego rodzaju papiery toaletowe i ręczniki, ale też świetne czyściwa specjalistyczne, bardzo szeroką gamę serwetek gastronomicznych, chusteczki higieniczne, a także odświeżacze powietrza czy bardzo dobrej jakości podkłady higieniczne. Uzupełnieniem oferty są piękne nowoczesne dozowniki, które wraz z wkładami pozwalają generować spore oszczędności i ograniczać zużycie nawet do 40%! Co bardzo ważne – artykuły higieniczne są ściśle nawijane na rolki czy w skompresowanych gilzach, dzięki czemu jest ich więcej i wystarczają na dłużej.
Myślę, że równie ważnym wyróżnikiem produktów BulkySoft jest fakt, że są produkowane w fabrykach o bardzo rygorystycznie przestrzeganych zasadach zrównoważonego rozwoju. Producent Cartiere Carrara ogromną wagę przykłada do zasad etyki, wprowadza innowacyjne rozwiązania i technologie, dzięki którym w procesach produkcyjnych znacznie ogranicza się zużycie wody i energii, ogranicza emisję CO2, wykorzystuje odpady produkcyjne do tworzenia nowych, pełnowartościowych artykułów (np. linia produktów Comfort de-inked, stworzona z celulozy z dodatkiem celulozy z recyklingu, posiadających wszystkie właściwości artykułów z czystej celulozy). Własne plantacje leśne, efektywne zarządzanie odpadami i wykorzystywanie surowców, dobrowolne przyjęcie Kodeksu Etyki i skrupulatna realizacja wszystkich jego założeń – to tylko kilka przykładów działań i zobowiązań, które stawia przed sobą Cartiere Carrara. Zachęcam do poznania choćby imponującej liczby certyfikatów ekologicznych>>, którymi może pochwalić się producent – dla mnie to niezwykle ważne, że za deklaracjami idą konkretne czyny, zmiany i działania w zakresie ochrony środowiska i zasobów.
Potwierdzeniem tego, że produkty marki BulkySoft odpowiadają potrzebom polskich konsumentów może być również fakt, że już w 2020 roku otrzymały tytuł Laur Klienta a rok później znak EKO Marka Jakość Zaufanie Renoma.
Bardzo dziękuję za rozmowę i życzę kolejnych sukcesów!
Również dziękuję. Przed nami kolejne wyzwania, nie zamierzamy się zatrzymywać! Produkty BulkySoft to synonim jakości, więc jestem przekonana, że grono zadowolonych użytkowników będzie się bardzo szybko powiększać. Serdecznie zapraszam do współpracy firmy, które chcą wprowadzić je do swojej oferty – zapewniamy naprawdę bardzo atrakcyjne i korzystne warunki współpracy, pełne wsparcie i pomoc.
Tutaj znajdziesz więcej informacji na ten temat – w razie pytań zachęcam do bezpośredniego kontaktu ze mną, Iloną lub Agnieszką. ZOSTAŃ DYSTRYBUTOREM PRODUKTÓW BULKYSOFT>>